» Windows NT/2000/XP : Forum : Freefiles.dk - Freeware|Computersupport|IT-Sikkerhed|Artikler  
Forside    |     Bogmærke    |   Nyheder    |   Kontakt    |   Fortæl en Ven
Hoved Menu

Søg på Freefiles.dk

Online lige nu :
# 4: Gæst(er)
# 0: Reg. bruger(e)

Du er Gæst.
Registrér dig nu.

Sidst sete:
# Klummen: 19 Timer 7 Minutter Siden
# administrator: 1 Dag 14 Timer 23 Minutter Siden
# Lunte: 1 Dag 17 Timer 58 Minutter Siden
# jt: 1 Dag 20 Timer 48 Minutter Siden
# tjatten: 6 Dage 20 Timer Siden
# Neser: 7 Dage 1 Time 50 Minutter Siden
# becel: 7 Dage 14 Timer 11 Minutter Siden
# Bahms: 9 Dage 19 Timer 43 Minutter Siden

:: VIGTIG DRIFTINFO - FREEFILES.DK ::

OBS!

Kære bruger/gæst på Freefiles.dk
Det er ikke altid det går som præsten prædiker....efter at have været online med en skrabet version af Wordpress i et stykke tid, som desværre
heller ikke kunne køre optimalt er det takket være vores gode tekniker Jan, nu lykkedes at reetablere det system vi kørte med før.
Det er mest optimalt for os at anvende et system vi kender til - så vi er glade for det lykkedes at kunne køre med Scarpox CMS igen

Der vil. den næste tid være lidt unødigt roderi, og vi beder derfor om jeres forståelse, lige indtil vi få tingene på plads igen

Dine brugerkonto og dine data vil fortsat være intakte - også efter opdateringen!

Vi beklager al unødig besvær

Hav en dejlig dag :)

med venlig hilsen

Freefiles.dk - Teknisk administration

/  Forum Oversigt
   /  Support
      /  Windows NT/2000/XP
   /  Sidefil størelse
Udskriv emne 
Sidefil størelse
  • Udskriv emne
  • E-mail dette Emne
  • Nyeste Først
  • Ældste Først
  • Trådvisning

tjatten # Re: Sidefil størelse
#
Har ikke noget andet hjem ;o)

#

Bruger siden d.: 21/7/2003
Antal indlæg: 78
Fra:

Du har fuldstændig ret i at Microsoft skulle vide hvad der er bedst, men indtil videre har min pc kørt perfekt med de 500mb. til C drevet od 4giga. til en andet drev som ikke bliver brugt så tit, men bliver der noget kuk så er det du skriver mit udgangspunkt, takker for dine svar.
»25/5/2008 18:05 Profil Besøg hjemmeside

administrator # Re: Sidefil størelse
#
Administrator

#

Bruger siden d.: 13/3/2003
Antal indlæg: 2978
Fra: DK-8800 Viborg

Citat:

skrev tjatten :
Hej,
Lige nu har jeg fået at vide at jeg skal sætte min sidefil på 500MB. på Cdrevet og 4GIGA. på et andet drev, men folk er virkelig uenig om det her emne,
ang. Photoshop så bruger jeg version 6 fordi CS3 koster alt for meget til mit forbrug, men som du skriver bliver mængden af memory og buffer str. sat op. Lyder det helt forkert det her. Ha en go dag.

Hej igen Henrik

Ja, der er jo ligeså mange meninger som der er "eksperter" - men jeg har det nu bedst med at følge Microsofts anbefalinger al den stund at det er dem som udvikler styresystemet, så jeg formoder de har mere check på tingene :vildgriner: - selvo Microsoft også kan have forskellige meninger om det :-D

Check evt. google her: http://www5.google.com/search?q=sidefil%20i%20windows%20xp&ei=I4o5SNOkEIvA0wTCpJC_DQ&redir_esc=www5

Men som altid kan der være nogle der anvender programer der bruger mere hukommelse, og så må man jo sjusse sig lidt frem.
Når alt kommer til alt er det vel et præferencespørgsmål - men jeg har det helt fint med de indstillinger jeg har givet dig - som oprindeligt stammer fra Microsoft... Og jeg bruger også software der kræver meget hukommelse, som f.eks. Adobe Photoshop - men det har kørt fint nok til nu
Kører med 3000 mb RAM ...ville gerne have min sidste blok på 1000 i men nu er jeg ikke den lykkelige indehaver af en XP i 64 bit version, så den blok må ligge og blomstre og se pæn ud sammen med alle de andre ram blokke som jeg har samlet de sidste 20-22 år :-D

Hav en fortsat god søndag

--
m.v.h.

Hans Jørgen

www.freefiles.dk
»25/5/2008 17:53 Profil Besøg hjemmeside

tjatten # Re: Sidefil størelse
#

#

Fra:

Hej,
Lige nu har jeg fået at vide at jeg skal sætte min sidefil på 500MB. på Cdrevet og 4GIGA. på et andet drev, men folk er virkelig uenig om det her emne,
ang. Photoshop så bruger jeg version 6 fordi CS3 koster alt for meget til mit forbrug, men som du skriver bliver mængden af memory og buffer str. sat op. Lyder det helt forkert det her. Ha en go dag.
»19/5/2008 8:17 Profil Besøg hjemmeside

administrator # Re: Sidefil størelse
#
Administrator

#

Bruger siden d.: 13/3/2003
Antal indlæg: 2978
Fra: DK-8800 Viborg

Citat:

skrev tjatten :
Hejsa,
Jeg formaterede min pc her for nyelig og nu vil jeg ha sat min sidefil på et andet drev og låst størelsen fast, men kan ikke lige huske hvor stor den ca. skal være, jeg kører XP Pro og 2 Giga ram, bruger Photoshop en del og spiller ikke, ellers bare alm. programmer, er der nogen med et godt bud på hvad jeg skal sætte den til, og skal man kun have en sidefil eller hvad og hvor er bedst, C drevet eller et andet drev.

[ Redigeret af tjatten d. 2008/5/17 19:27 ]

Hejsa Henrik

Som udgangspunkt skal du sætte sidefilen til flg:

Min. størrelse : antallet af mb RAM ganget med 1.0
Max str.: antallet af mb RAM ganget med 1.5

I dit tilfælde er det altså således:

Min. str. : 2048x1.0= 2048
Max str.. : 2048x1.5=3072

Jeg anbefaler at du i første omgang nøjes med sidefil på C:/ - formoder det er der dit os ligger?

M.h.t. Photoshop, er det af stor vigtighed at du i dine indstillinger vælger en eller flere ekstra arbejdsdiske, som IKKE må være det drev hvor du har installeret programmet. Kan også anbefale dig at øge mængden af memory der må bruges af Photoshop, da du jo har en del af det, samt bufferstr.
Alt dette finder du i indstillinger i Photoshop - Se under EDIT/PREFERENCES (hvis du som jeg bruger Photoshop CS 3)

Håber du får held med det, ellers må du lige skrive igen

Fortsat rigtig god aften

--
m.v.h.

Hans Jørgen

www.freefiles.dk
»19/5/2008 0:27 Profil Besøg hjemmeside

tjatten # Sidefil størelse
#

#

Fra:

Hejsa,
Jeg formaterede min pc her for nyelig og nu vil jeg ha sat min sidefil på et andet drev og låst størelsen fast, men kan ikke lige huske hvor stor den ca. skal være, jeg kører XP Pro og 2 Giga ram, bruger Photoshop en del og spiller ikke, ellers bare alm. programmer, er der nogen med et godt bud på hvad jeg skal sætte den til, og skal man kun have en sidefil eller hvad og hvor er bedst, C drevet eller et andet drev.

[ Redigeret af tjatten d. 2008/5/17 19:27 ]
»17/5/2008 12:30 Profil Besøg hjemmeside
Udskriv emne 
«  Tidligere Emne  |  Næste Emne  »

Online brugere:

Online brugere:: 1 Bruger(e) der gennemser dette forum
# Der er i alt 1 bruge(re) online i forumet. [ Administrator ] [ Redaktør ]
1 Gæst(er)
0 Reg. bruger(e):

Søg

Nøgleord:    
[ Avanceret søgning ]