» Support : Forum : Freefiles.dk - Freeware|Computersupport|IT-Sikkerhed|Artikler  
Forside    |     Bogmærke    |   Nyheder    |   Kontakt    |   Fortæl en Ven
Hoved Menu

Søg på Freefiles.dk

Online lige nu :
# 6: Gæst(er)
# 0: Reg. bruger(e)

Du er Gæst.
Registrér dig nu.

Sidst sete:
# Klummen: 18 Timer 51 Minutter Siden
# administrator: 1 Dag 14 Timer 6 Minutter Siden
# Lunte: 1 Dag 17 Timer 42 Minutter Siden
# jt: 1 Dag 20 Timer 32 Minutter Siden
# tjatten: 6 Dage 19 Timer 44 Minutter Siden
# Neser: 7 Dage 1 Time 34 Minutter Siden
# becel: 7 Dage 13 Timer 55 Minutter Siden
# Bahms: 9 Dage 19 Timer 26 Minutter Siden

:: VIGTIG DRIFTINFO - FREEFILES.DK ::

OBS!

Kære bruger/gæst på Freefiles.dk
Det er ikke altid det går som præsten prædiker....efter at have været online med en skrabet version af Wordpress i et stykke tid, som desværre
heller ikke kunne køre optimalt er det takket være vores gode tekniker Jan, nu lykkedes at reetablere det system vi kørte med før.
Det er mest optimalt for os at anvende et system vi kender til - så vi er glade for det lykkedes at kunne køre med Scarpox CMS igen

Der vil. den næste tid være lidt unødigt roderi, og vi beder derfor om jeres forståelse, lige indtil vi få tingene på plads igen

Dine brugerkonto og dine data vil fortsat være intakte - også efter opdateringen!

Vi beklager al unødig besvær

Hav en dejlig dag :)

med venlig hilsen

Freefiles.dk - Teknisk administration

/  Forum Oversigt
   /  Support
/  Scrippyprogram & windows mail
Udskriv emne 
Scrippyprogram & windows mail
  • Udskriv emne
  • E-mail dette Emne
  • Nyeste Først
  • Ældste Først
  • Trådvisning

Lis-blj # Re: Scrippyprogram & windows mail

Kom lige forbi

#

Bruger siden d.: 17/2/2009
Antal indlæg: 1
Fra:

Hej Becel. Jeg er ny her og endnu ikke så dus med siden, men da jeg kan se vi har den samme interesse, nemlig scrippy, håber jeg du kan hjælpe mig. Jeg ved der findes et program som han læse en færdig scrippy, og sætte det hele ind i excel som en tutorial. Ved du hvad det program hedder
»17/2/2009 9:44 Profil Besøg hjemmeside

becel # Re: Scrippyprogram & windows mail

Kom lige forbi

#

Bruger siden d.: 30/5/2004
Antal indlæg: 5
Fra:

Hej igen
Undskyld jeg først svarer nu, men har ligget på langs et par dage er blevet godt forkølet :-(

HJ - de fleste af dem i scrippygruppen kører med XP, så de har ikke problemet - der er kun en
kører med vista og hun har ingen problemer med rammerne, jeg ved ikke om det er fordi hun har Ultimate?
men hun vil desværre ikke hjælpe mig :-( jeg kører med Home Premium

Hav en fortsat god aften/nat
Venlige hilsner Becel
»28/3/2008 1:07 Profil

administrator # Re: Scrippyprogram & windows mail
#
Administrator

#

Bruger siden d.: 13/3/2003
Antal indlæg: 2978
Fra: DK-8800 Viborg

Citat:

skrev becel :
Tusinde Tak for i ville bruge jeres tid på mit problem, jeg håber det løser sig hen af vejen.
Og ja.. det er nok rigtig at der findes en masse andre gode mailprogrammer - men da jeg er
med i en scrippy gruppe og er rigtig glad for det, ja så vil jeg helst ikke skippe dette ellers skønne program.
Måske det løser sig når den første servicepack til vista kommer.

Forsat god aften og Tak for hjælpen ;-)

MVH Becel

Hej Becel

Selv tak

Ja, hvis du er med i en gruppe - kan jeg godt se det vil være træls at skifte :)
Men hvis I er en gruppe af Scrippybrugere, så må der vel være andre der har samme problem?
Har du prøvet at spørge nogle af dem eller evt. at skrive til udvikleren på programmet (hvis ikke han er død for mange år siden :vildgriner:) ???

Uanset hvad - så vil det nok altid være lidt tricky at skulle give en ordentlig support på noget software der er så forældet, og slet ikke har fået optimeret koden til de nye styresystemer....
Jeg får også mange spørgsmål på mail vedr. gamle DOS Baserede programmer som folk selvfølgelig gerne vil beholde...nogle gange kan man med lidt manipulation få det til at køre og andre gange ikke. Jeg vil i den sammenhæng også sige at det burde være de enkelte programmørers egen hovedpine at få det til at virke på de nye styresystemer, selvom mange åbenbart mener det er Microsofts skyld - DET mener jeg så ikke, men det er en anden sag :)

Jeg lukker tråden her efter dit evt. næste svar, da vi ikke kan hjælpe dig ret meget mere

Fortsat god påske

--
m.v.h.

Hans Jørgen

www.freefiles.dk
»23/3/2008 14:24 Profil Besøg hjemmeside

Kom lige forbi

#

Fra:

Tusinde Tak for i ville bruge jeres tid på mit problem, jeg håber det løser sig hen af vejen.
Og ja.. det er nok rigtig at der findes en masse andre gode mailprogrammer - men da jeg er
med i en scrippy gruppe og er rigtig glad for det, ja så vil jeg helst ikke skippe dette ellers skønne program.
Måske det løser sig når den første servicepack til vista kommer.

Forsat god aften og Tak for hjælpen ;-)

MVH Becel
»22/3/2008 0:02 Profil

#
Administrator

#

Citat:

skrev hoerts :
Hej

Citat:

Men jeg ved at bl.a. Henrik Ørts (tidligere crewmedlem) netop har været så letsindig at installere Vista på en ny laptop som han har købt, så måske han kan hjælpe ved at prøve at installere Scrippy på sin bærbare og så lige se hvad der sker....

Der bliver jeg nød til at melde pas, jeg er endnu ikke så godt inde i Vista at jeg tør installere noget jeg ikke kender til.

Citat:

Der findes også et rigtig poppet program der kan indsætte alt muligt dalder, men nu kan jeg blomstrende sprog ikke lige huske hvad det hedder - det må være alderen der trykker :vildgriner:

Kan det være denne? http://www.incredimail.com

Citat:

Vil lige fortælle dig at jeg havde ingen problemer med scrippy programmet da jeg havde XP - så du har sikkert ret i at det er nogle af mine indstillinger det er galt med - vil lige printe din besvarelse ud og prøve de forskellige ting..

At programmet kunne køre på XP er så absolut ikke ensbetydende med at den kan køre på Vista, de to systemer er meget forskellige.
Men prøv evt at se denne side om en metode til at få gamle programmer til at køre på Vista.
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/bf416877-c83f-4476-a3da-8ec98dcf5f101030.mspx

Håber at enten dette eller det HJ har skrevet kan hjælpe dig eller må du lige skrive tilbage igen.

Tak for dine input Henrik :)

Og godt du lige gav mine hjernevindinger et skub fremad. Det var selvfølgelig incredimail jeg tænkte på.
Og Vista og jeg bliver bestemt aldrig gode venner - tror jeg væbner mig med tålmod og ser frem til Windows Seven, når den engang kommer
Ellers konverterer jeg blomstrende sprog til Ubuntu ( www.ubuntudanmark.dk) hvis ikke jeg kan få lov til at beholde min Windows XP, som er det eneste styresystem udover Windows 98 SE der nogensinde har kørt 100%

Becel - jeg vil foreslå du prøver at skifte til Incredimail som du kan downloade her:

http://www.incredimail.com/download.asp?type=installer&setupid=9000007&langName=english&id=96465

Den tror jeg du i længden vil være mere tilfreds med...som Henrik også har skrevet mellem linierne i en mail til mig er det ikke værd at beskæftige sig med en software der ikke konstant udvikles og forbedres løbende :)

Det er noget andet hvis det havde været et specielt godt program - men i denne genre (e-mail klienter) findes der jo et hav af gode alternativer

Fortsat god aften til dig

--
m.v.h.

Hans Jørgen

www.freefiles.dk
»21/3/2008 23:27 Profil Besøg hjemmeside

Kom lige forbi

#

Fra:

Godaften igen!
Jeg har nu forsøgt med det Hj skrev tidligere men desværre uden held :((
For lige at få alt på det rene, så virker scrippyprogrammet helt fint i vista - hmm.. men altså
når jeg bruger scrippys egne frames (de vises helt perfekte inde i scrippy) når jeg så går
ind i windows mail og vil sende mailen ja så er de frames væk der er så bare små firkanter-
det fatter jeg ikke en dyt af..

VH Becel
»21/3/2008 22:13 Profil

hoerts # Re: Scrippyprogram & windows mail
#
Crewmedlem

#

Bruger siden d.: 23/5/2004
Antal indlæg: 531
Fra: Aalborg

Hej

Citat:

Men jeg ved at bl.a. Henrik Ørts (tidligere crewmedlem) netop har været så letsindig at installere Vista på en ny laptop som han har købt, så måske han kan hjælpe ved at prøve at installere Scrippy på sin bærbare og så lige se hvad der sker....

Der bliver jeg nød til at melde pas, jeg er endnu ikke så godt inde i Vista at jeg tør installere noget jeg ikke kender til.

Citat:

Der findes også et rigtig poppet program der kan indsætte alt muligt dalder, men nu kan jeg blomstrende sprog ikke lige huske hvad det hedder - det må være alderen der trykker :vildgriner:

Kan det være denne? http://www.incredimail.com

Citat:

Vil lige fortælle dig at jeg havde ingen problemer med scrippy programmet da jeg havde XP - så du har sikkert ret i at det er nogle af mine indstillinger det er galt med - vil lige printe din besvarelse ud og prøve de forskellige ting..

At programmet kunne køre på XP er så absolut ikke ensbetydende med at den kan køre på Vista, de to systemer er meget forskellige.
Men prøv evt at se denne side om en metode til at få gamle programmer til at køre på Vista.
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/bf416877-c83f-4476-a3da-8ec98dcf5f101030.mspx

Håber at enten dette eller det HJ har skrevet kan hjælpe dig eller må du lige skrive tilbage igen.

--
------------------
Mvh.
Henrik Ørts

Har du ikke min mailadresse, så kontakt mig venligst kun gennem PM funktionen på denne side, ikke gennem Facebook og lign.
»21/3/2008 21:41 Profil

Kom lige forbi

#

Fra:

Hejsa igen Hj ;-)
Tusinde tak for hjælpen, det var da lidt af en lang smøre ;-)
Ha en forsat god Påske

Vh Becel
»21/3/2008 19:45 Profil

#
Administrator

#

Citat:

skrev becel :
Hejsa!

Scrippyprogram & Vista ??

Jeg har et enkelt ? - jeg bruger scrippy program til at lave mails, men når jeg går ind i windows mail og skal sende mailen, ja så er mine rammer pist væk - der er bare nogle små firkanter i stedet for.. kan det være en opdatering der laver kuk i det ??
(Jeg har også IE 7) - Håber meget I kan hjælpe mig med dette problem ;-)
Knus Becel

Hej Becel

Uden at vide det præcist vil jeg gætte på at dit problem er JAVA relateret, eller så er det nogle active-x indstillinger der ikke er korrekt indstillet.
Endelig er der da også den mulighed at scrippy slet ikke er gearet til nutidens standarder. Hvis du går ind på Scrippys homepage ( http://www.scrippy.com/index.htm?ReleaseHistory ) vil du også kunne se at udviklingen på denne software stoppede i 2002, hvilket vil sige at programkoden med garanti ikke er optimeret til vista, og måske heller ikke til Xp for den sags skyld ...at det til dels kan køre er nok mere held end noget andet ....
Jeg ville nok overveje at skifte til et andet mailprogram/statinary program. Der findes mange andre der kan det samme som scrippy

Kig blot her:

http://www.google.com/search?hl=da&q=email+clients+freeware&lr=

http://www.google.com/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=free+stationaries&spell=1

http://www.google.com/search?hl=da&q=free+e-mail+stationaries&lr=

Men forsøgsvis kan du jo prøve lige at checke om du har seneste opdaterede Java miljø - det kan du gøre ved at gå ind på denne adresse:

http://www.sun.com/getjava

Alternativt vil jeg også foreslå dig at du opdaterer din Adobe Flash Player her:

http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlashhttp://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Jeg kan desværre ikke rådgive dig ret meget bedre da jeg ikke bruger Vista - og heller aldrig kommer til det!

Slutteligt kan dit problem MÅSKE også skyldes UAC funktionen i Vista (denne var een af grundene til at jeg afinstallerede Vista på den nye pc jeg købte sidst) God sikkerhed er rigtig godt - men det kan også blive så hysterisk at det bliver totalt uanvendeligt - og jeg har det altså bedst med selv at skulle have et øje på hver finger omkring min sikkerhed ;)

Jeg prøver lige at tippe Henrik, så må vi se om han lige har tid til også at supportere på denne tråd

Fortsat god påske

--
m.v.h.

Hans Jørgen

www.freefiles.dk
»21/3/2008 19:30 Profil Besøg hjemmeside

becel # Scrippyprogram & windows mail

Kom lige forbi

#

Fra:

Hejsa!

Scrippyprogram & Vista ??

Jeg har et enkelt ? - jeg bruger scrippy program til at lave mails, men når jeg går ind i windows mail og skal sende mailen, ja så er mine rammer pist væk - der er bare nogle små firkanter i stedet for.. kan det være en opdatering der laver kuk i det ??
(Jeg har også IE 7) - Håber meget I kan hjælpe mig med dette problem ;-)
Knus Becel
»20/3/2008 17:58 Profil
Udskriv emne 
«  Tidligere Emne  |  Næste Emne  »
Lignende Tråde #
EmneSvarForfatterVisningerSidste indlæg
#  Museklik i Windows Xp1gandarf30088/5/2009 0:13
#
af McFly
## Pas på farlig spammail fra Webbyen.dk0administrator13127/4/2009 23:04
#
af administrator